" Nendoroids ? "

2011-10-26 / 19:45:30

För er som inte vet vad Nendoroids är ger jag en förklaring !
En Nendoroid är en sorts japansk chibifigur som är ca. 10 cm hög.
Dessa figurer föreställer oftast karaktärer från anime's, spel, OVA's ( en sorts film ), band ( Vocaloid t.ex ) och så vidare. Men de kan också föreställa riktiga personer.

Det går att byta ansiktsuttryck, armar, ben och tillbehör på dem. På det viset kan man skapa olika "poser".
Själv så tycker jag inte om när man sätter ihop en nendoroids delar med en annans, men det är väl olika..
Dessa figurer går inte att köpa i vanliga butiker här i Sverige, men man kan beställa dem på onlinebutiker istället.
< (   eBay !   )
De brukar kosta runt 3/400-800 inkl. frakt.
Men det finns vissa saker man måste passa sig för !
Det finns figurer som är av sämre kvalité också. Bootlegs eller fake's kallar jag dem.
Dessa figurer är sämre målade, utbytbara delar lossnar lätt, materialet är inte det samma ( väldigt glansigt ), och vissa av dem kan färga av sig eller innehålla giftiga ämnen.
Själv så har jag bara äkta vara här hemma, och de är snart 10 stycken !  ~

Mina tips är att kolla om säljare har bra rankningar och tillräckligt med beskrivningar och bilder. Se också till att den är helt oöppnad och oanvänd, annars kan figuren eller lådan ha skador.

Det finns såklart många andra figurer som man kan samla på !
Jag tycker bäst om att samla med en vän eller flera, då kan man ha små möten och diskutera om vilka man tycker om och inte, och göra små scener eller köpa från samma serier ! ~
Jag och min bästis samlar på Scale Figures och Nendoroids !

Här är en sida som du kan kika runt lite på om det lät. . Kul.  :

http://www.goodsmile.info/top/en/


Jag älskar er, GoodSmileCompany och MaxFactory ! ~
Kramis  ♥
/ Zoffiz ~

/mosimosh
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!