Men äntligen . .

2011-11-02 / 15:06:35
Föör..  Fyra dagar sedan for jag bort till Sundsvall, Birsta.
Jag tog med mig Tilde också.. Annars hade jag dött.
Men råttorna jag skulle ha fanns inte i Timrå, på vägen dit.
"Nähä. ." Tänkte jag.

Så vi spenderade dagen med att kuta runt på McDonalds, Skopunkten, och djuraffärerna som fanns där.
Först så gick vi till Djurmagazinet, där de inte hade råttor. Bara fiskar och övergödda hamstrar. Inget för oss..
Men vi stannade och kollade på alla ytterst smexiga fiskar en "stund" i alla fall ~
Sen - så gick vi vidare till Djurkompaniet.. Stället där alla var glada.
Vi frågade en kvinna som jobbade där om de hade råttor där - svaret blev. . :
Nej, bara frysta och uppskurna. ORMMAT. Är det vad du ska ha?
Jag blev äcklad, men det är ju faktiskt en av de saker som ormar föder sig av..
Men det var ganska taskigt sagt, med tanke på hennes ton också.
Vi fastnade därefter på Skopunkten igen och jag fick ta med två par nya skor hem.. Fina, men det var inte det jag var ute efter.
Sen ville mamma in på IKEA, men Tilde räddade oss ! ( Tack Tilde ~ )
Hon sa att inne på ArkenZoo skulle det finnas råttor, så vi gick dit.
Där träffde vi någon tjej som på fem sekunder ledde in oss i .. "GnagarHuzet" får det heta.
Där fanns det faktiskt råttor, tre honor och tre hanar ~
Men jag skulle bara ha två tjejer, så jag tog en svartbrun ( Minami - äldst, tuffast, och nyfiken, men försiktigast ) och en vit med gråa fläckar ( Yui - Yngst, snällast och gosigast ).
Den tredje råttan var en albinoråtta, jättesöt och mysig. . Det var synd att vi var tvungna att lämna henne utan syskon.. Så någon av er ( icke ormmatare ) får gärna ta en titt på henne : '3
Ändå så tog det två timmar innan vi kunde hämta dem, för min lillebror skulle spela bandymatch(er) :c
Men nu är de hemma hos mig, jättesöta och fluffiga små rackare ~
/mosimosh
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!